Ikona wyszukiwania

Walmart bez jajek z klatek

News Icon 12.04.2016

Największy detalista w USA zrezygnuje do 2025 r. z jajek z chowu klatkowego

Walmart, największa sieć sklepów spożywczych w USA, ogłosił, że do 2025 r. zrezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Ta decyzja poprawi warunki życia milionów kur.

Na tę decyzję duży wpływ miała współpraca z naszym amerykańskim oddziałem – Compassion in World Farming USA. Jak mówi jego dyrektorka Leah Garces:

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy wiele firm na amerykańskim rynku zobowiązało się do rezygnacji z jaj z chowu klatkowego, jednak Walmart jest spośród nich najbardziej wpływowy. Efekt tej decyzji będzie wykraczał daleko poza granice naszego kraju. Bardzo cieszymy się z tego kroku i zobowiązania do uwzględnienia dobrostanu zwierząt w swoim łańcuchu dostaw.

Walmart rezygnuje z jajek z chowu klatkowego

 

Chociaż klatki bateryjne są zakazane w UE, to legalne są tzw. klatki wzbogacone. Dzięki decyzjom takim jak ta amerykańskie firmy mają możliwość dogonić, a nawet wyprzedzić firmy europejskie pod względem poprawiania warunków, w jakich trzymane są zwierzęta hodowlane.

Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej zmiany i że byliśmy partnerem Walmartu, razem z kilkoma innymi organizacjami.

Od 2012 roku CIWF ocenia Walmart oraz inne firmy, bazując na ich politykach dotyczących dobrostanu zwierząt. Chociaż w pierwszym roku Walmart nie wypadł zbyt dobrze, to w kolejnych trzech latach jego pozycja zdecydowanie się poprawiła.

W maju 2015 r. Walmart opublikował swoje stanowisko dotyczące dobrostanu zwierząt i zwrócił się do dostawców, aby zwrócili szczególną uwagę na kwestie związane z zamykaniem zwierząt i bolesnymi zabiegami, czyli na kojce dla świń, boksy dla cieląt, przycinanie ogonków i kastrację u prosiąt oraz klatki bateryjne dla kur.

Krzysztof Mularczyk dodaje:

Nasz amerykański oddział będzie kontynuował współpracę, aby zapewnić, że przyjęty termin, czyli rok 2025, zostanie dotrzymany.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).