25.06.2015
Bardzo miło nam poinformować, że CIWF Polska rozpoczęło współpracę z polską fundacją Kupuj Odpowiedzialnie, a naszym pierwszym wspólnym projektem jest konkurs fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie" realizowany w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!”.
Konkurs organizowany jest w 20 europejskich krajach, które przystąpiły do kampanii na rzecz odpowiedzialnego przemysłu spożywczego. Przyznane zostaną także krajowe nagrody za zdjęcia, które zbiorą najwięcej głosów online w danym kraju.
Nie mogliśmy nie zaangażować się w ten konkurs i w związku z tym my również przekazaliśmy swoje nagrody, a będą nimi książki napisane przez Philipa Lymbery'ego - "Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa". Autor i prezes Compassion in World Farming przez 3 lata podróżował po świecie, zbierając materiały na temat chowu przemysłowego i prawdziwego kosztu taniego mięsa.
O co chodzi w konkursie?
Jeśli więc jesteś pasjonatem lub pasjonatką fotografii i odpowiedzialnego jedzenia, tak jak my i fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, to weź udział w konkursie "Jedz Odpowiedzialnie!". Zrób świetne zdjęcie, wygraj wyjazd na Expo w Mediolanie i przyłącz się do kampanii na rzecz odpowiedzialnego przemysłu spożywczego!
W konkursie należy nadsyłać zdjęcia, które pokażą wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, zilustrują stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych.
Pod koniec sierpnia międzynarodowe jury wybierze zwycięskie zdjęcie spośród finalistów – 20 zdjęć, które zebrały najwięcej głosów online. Laureat lub laureatka pierwszej nagrody zostanie powiadomiony/a na początku września 2015 r. i uhonorowany/a na EXPO w Mediolanie pod koniec października. Wszystkie informacje na temat konkursu znajdziecie tu i tu.
O Fundacji
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest ogólnopolską organizacją prowadzącą działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz przestrzegania praw człowieka i zasad ochrony środowiska w biznesie. Działa od 2002 r. – przez wiele lat jako program tematyczny Polskiej Zielonej Sieci, a obecnie jako odrębna fundacja. Organizacja pokazuje, kto i w jakich warunkach wytwarza produkty, które na co dzień kupujemy i czy przy takiej produkcji nie ucierpieli ludzie, zwierzęta i środowisko.
Organizacja współtworzy przewodniki po miejscach zrównoważonej konsumpcji w polskich miastach (tzw. Spacerowniki po świadomej konsumpcji), a 4 lata temu stworzyła tzw. „Dobre Zakupy”, czyli pierwszy w Polsce ranking marek ocenianych z punktu widzenia ich odpowiedzialności społeczno-środowiskowej. Ranking dostępny jest na stronie www.dobrezakupy.ekonsument.pl.
Akcja i konkurs „Jedz Odpowiedzialnie” organizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.