Ikona wyszukiwania

News Section Icon Opublikowane 05.06.2023

Nagroda Good Egg Award jest wręczana przez Compassion już od 2007 roku tym firmom, które stosują lub zobowiązały się (w ciągu pięciu lat) do wdrożenia jaj w 100% pochodzących z chowu bezklatkowego w swoim łańcuchu dostaw lub jako producenci.

Do tej pory ponad 105 milionów kur niosek jest chowane w lepszych warunkach dzięki zwycięzcom naszych nagród.

Wręczenie nagrody Good Egg reprezentantom Carrefour Polska na forum

Kryteria przyznawania nagrody

Firmy ubiegające się o nagrodę Good Egg Award muszą spełniać następujące kryteria:

  • Posiadają globalne lub minimum europejskie zobowiązanie do wdrożenia do 2025 r. jaj bezklatkowych, dotyczące wszystkich jaj świeżych, produktów jajecznych i produktów z zawartością jaj marki własnej.
  • Zobowiązują się do niestosowania systemów combi i systemów z ograniczonym dostępem.
  • Opublikowały deklarację na własnej stronie i publikują/będą publikować roczne sprawozdanie z postępów.

Carrefour zdobywcą Good Egg Award 2023

Zwycięzcą Good Egg Award 2023 w Polsce został Carrefour Polska, który nie tylko wywiązał się z tych wszystkich warunków, prześwietlając swój łańcuch dostaw i wykluczając używanie systemów combi w Polsce, ale również wykazał swoje oficjalne poparcie dla planowanego zakazu EU dotyczącego chowu kurek niosek w klatkach, jako konsekwencji europejskiej inicjatywy obywatelskiej. 

Nagroda Good Egg - przezroczysta z podpisem i jajkiem z aureolą

Carrefour dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej w Polsce realizuje wiele odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Firma zobowiązała się m.in. do całkowitego wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, a już od czterech lat nie oferuje ich w ramach swojej marki własnej.  

Komentarze Carrefour i Compassion

Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej od wielu lat jest zaangażowany w promowanie odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiliśmy do European Chicken Commitment, europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych, a także zobowiązaliśmy się m.in. do całkowitego wycofania ze sklepów jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, już 4 lata temu wycofując je z naszych produktów marek własnych - mówi Barbara Kowalska - Dyrektor Działu CSR i Jakości, Carrefour Polska. - Wyróżnienie Good Egg Award 2023 jest dla nas zachętą do dalszego udoskonalania naszych praktyk oraz wprowadzania kolejnych innowacji. Jest także potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w sektorze detalicznym, pod względem zrównoważonej produkcji i odpowiedzialności wobec zwierząt - dodaje Barbara Kowalska.

Wręczenie nagrody Good Egg reprezentantom Carrefour Polska na scenie forum bezklatkowego

Carrefour Polska jest przykładem firmy, która działa konsekwentnie na rzecz lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych i przejrzyście komunikuje o swoich działaniach, co jest bardzo cenne dla konsumentów oraz dla całej branży. Carrefour motywuje w ten sposób inne sieci handlowe i producentów do podejmowania kroków w tym samym kierunku. Mamy nadzieję, że pierwsza nagroda Good Egg Award w Polsce przyznana firmie Carrefour będzie zachętą dla innych firm do rozszerzania zobowiązań w zakresie dobrostanu i mówienia o tym otwarcie. Bardzo cenimy sobie współpracę i zaangażowanie firmy Carrefour Polska i dziękujemy za ich wysiłek w zakresie poprawiania dobrostanu zwierząt hodowlanych. Zachęcamy kolejne firmy do podejmowania wyzwań w tym zakresie i mamy nadzieję wręczyć o wiele więcej nagród w Polsce w kolejnych latach. – podkreśla Lidia Krawczyk, Food Business Manager Poland & Central Europe z Compassion.

Gratulujemy

Compassion gratuluje serdecznie zwycięzcy i dziękuje całemu zespołowi Carrefour Polska za zaangażowanie i podjęcie działań w kierunku lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych. Mamy nadzieję, że będzie to przykład dla wielu innych firm i zapraszamy do aplikowania jeszcze w tym roku, aby zakwalifikować się na kolejne nagrody.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).