Nagroda Good Egg Award jest wręczana przez Compassion już od 2007 roku tym firmom, które stosują lub zobowiązały się (w ciągu pięciu lat) do wdrożenia jaj w 100% pochodzących z chowu bezklatkowego w swoim łańcuchu dostaw lub jako producenci.
Do tej pory ponad 105 milionów kur niosek jest chowane w lepszych warunkach dzięki zwycięzcom naszych nagród.
Kryteria przyznawania nagrody
Firmy ubiegające się o nagrodę Good Egg Award muszą spełniać następujące kryteria:
- Posiadają globalne lub minimum europejskie zobowiązanie do wdrożenia do 2025 r. jaj bezklatkowych, dotyczące wszystkich jaj świeżych, produktów jajecznych i produktów z zawartością jaj marki własnej.
- Zobowiązują się do niestosowania systemów combi i systemów z ograniczonym dostępem.
- Opublikowały deklarację na własnej stronie i publikują/będą publikować roczne sprawozdanie z postępów.
Carrefour zdobywcą Good Egg Award 2023
Zwycięzcą Good Egg Award 2023 w Polsce został Carrefour Polska, który nie tylko wywiązał się z tych wszystkich warunków, prześwietlając swój łańcuch dostaw i wykluczając używanie systemów combi w Polsce, ale również wykazał swoje oficjalne poparcie dla planowanego zakazu EU dotyczącego chowu kurek niosek w klatkach, jako konsekwencji europejskiej inicjatywy obywatelskiej.
Carrefour dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej w Polsce realizuje wiele odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Firma zobowiązała się m.in. do całkowitego wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, a już od czterech lat nie oferuje ich w ramach swojej marki własnej.
Komentarze Carrefour i Compassion
Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej od wielu lat jest zaangażowany w promowanie odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiliśmy do European Chicken Commitment, europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych, a także zobowiązaliśmy się m.in. do całkowitego wycofania ze sklepów jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, już 4 lata temu wycofując je z naszych produktów marek własnych - mówi Barbara Kowalska - Dyrektor Działu CSR i Jakości, Carrefour Polska. - Wyróżnienie Good Egg Award 2023 jest dla nas zachętą do dalszego udoskonalania naszych praktyk oraz wprowadzania kolejnych innowacji. Jest także potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w sektorze detalicznym, pod względem zrównoważonej produkcji i odpowiedzialności wobec zwierząt - dodaje Barbara Kowalska.
Carrefour Polska jest przykładem firmy, która działa konsekwentnie na rzecz lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych i przejrzyście komunikuje o swoich działaniach, co jest bardzo cenne dla konsumentów oraz dla całej branży. Carrefour motywuje w ten sposób inne sieci handlowe i producentów do podejmowania kroków w tym samym kierunku. Mamy nadzieję, że pierwsza nagroda Good Egg Award w Polsce przyznana firmie Carrefour będzie zachętą dla innych firm do rozszerzania zobowiązań w zakresie dobrostanu i mówienia o tym otwarcie. Bardzo cenimy sobie współpracę i zaangażowanie firmy Carrefour Polska i dziękujemy za ich wysiłek w zakresie poprawiania dobrostanu zwierząt hodowlanych. Zachęcamy kolejne firmy do podejmowania wyzwań w tym zakresie i mamy nadzieję wręczyć o wiele więcej nagród w Polsce w kolejnych latach. – podkreśla Lidia Krawczyk, Food Business Manager Poland & Central Europe z Compassion.
Gratulujemy
Compassion gratuluje serdecznie zwycięzcy i dziękuje całemu zespołowi Carrefour Polska za zaangażowanie i podjęcie działań w kierunku lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych. Mamy nadzieję, że będzie to przykład dla wielu innych firm i zapraszamy do aplikowania jeszcze w tym roku, aby zakwalifikować się na kolejne nagrody.