Opublikowane 20.05.2021
Carrefour Polska jako pierwsza sieć handlowa w Polsce podpisała właśnie umowę European Chicken Commitment (ECC), europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków (tzw. brojlerów). Zobowiązanie zostanie zrealizowane przez sieć do roku 2026 i zostało wypracowane we współpracy z naszą organizacją.
Zobowiązanie obejmuje wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej, w których składzie znajduje się minimum 50% mięsa drobiowego i oznacza ono m.in. korzystanie jedynie z ras wolnorosnących czy zmniejszoną obsadę na fermach.
W opublikowanym dziś oświadczeniu Carrefour Polska zobowiązał się do poprawy dobrostanu kurczaków wraz z innymi referencjami dotyczącymi dobrostanu zwierząt, które już teraz obejmują w Carrefour Polska zakaz sprzedaży żywego karpia (od 2020 r.) oraz odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (do 2020) i wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025).
- Zagadnienia dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt oraz poszanowania środowiska naturalnego zajmują priorytetowe miejsce w długofalowej strategii rozwoju produktów marki własnej Carrefour. Już dwie dekady temu, kiedy nasza sieć wprowadzała pierwsze marki własne, głównie Jakość z Natury, podjęliśmy szereg działań w obszarze dobrostanu zwierząt. Dołączenie do European Chicken Commitment to kolejny krok w kierunku podniesienia jakości oferowanych przez nas produktów marki własnej Carrefour oraz działań dla dobra naszej planety.
- mówi Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska.
- Gratuluję Carrefour Polska tej decyzji. To ważny moment jeśli chodzi o sieci supermarketów w Polsce i hodowle kurczaków. Mam wielką nadzieję, że pozostałe sieci handlowe pójdą śladem Carrefour Polska i podejmą podobne decyzje, do czego oczywiście mocno zachęcam. Polska jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy. Cieszy mnie, że troska o los zwierząt staje się coraz ważniejszą kwestią dla sieci handlowych.
– skomentowała Małgorzata Szadkowska, prezeska naszej fundacji.
Wszystkie szczegóły dotyczące zobowiązania European Chicken Commitment można znaleźć na stronie https://welfarecommitments.com/letters/europe/pl/