Opublikowane 28.11.2019
Tesco Polska z końcem września poinformowało i opublikowało oświadczenie na swojej stronie internetowej (link), że sieć zdecydowała się zaprzestać sprzedaży żywych karpi w swoich sklepach w Polsce, podkreślając dobrostan zwierząt i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów. Przyjęliśmy tę decyzję bardzo entuzjastycznie, ciesząc się, że Tesco dołączyło do kolejnych supermarketów, które nie chcą już prowadzić takiego handlu.
Niestety, w listopadzie okazało się, że Tesco – chociaż bezpośrednio w swoich halach takiej sprzedaży mieć nie będzie – zgodziło się udostępnić swoje parkingi przed sklepami producentom i sprzedawcom, którzy będą prowadzić ten okrutny proceder. Jesteśmy zaszokowani tym pomysłem i dlatego musimy pokazać wspólnie, że nie zgadzamy się na cierpienie zwierząt oraz wprowadzanie w błąd klientek i klientów!
W wyniku naszych działań oraz działań innych organizacji, a także rosnącej świadomości konsumenckiej, coraz więcej sieci handlowych ogłasza wycofanie ze swojej oferty żywych ryb. W minionych tygodniach dołączyły do nich Auchan i Selgros Cash and Carry. Wydawało się, że na liście sklepów wolnych od cierpienia karpi jest także Tesco, jednak w przypadku tej sieci deklaracja nie została spełniona. Parkingi należące do Tesco to wciąż teren Tesco i nie zgadzamy się na prowadzenie tam sprzedaży żywych karpi!
Sprzedaż żywych ryb powoduje ogromne cierpienie w imię źle pojmowanej – powstałej zaledwie kilka dekad temu – „tradycji”. Co roku widzimy te same obrazy – karpie stłoczone są w brudnych zbiornikach, rzucane na wagę i pakowane do foliowych torebek. To, że ryby nie reagują na ból krzykiem, nie oznacza, że go nie czują. Duszenie się w plastikowych torebkach, uszkodzenia ciała w związku ze stłoczeniem w zbiornikach, fatalna jakość wody, a także silne światło i hałas – dla ryby tak płochliwej i wrażliwej jak karp to ogromne cierpienie. Czy tak powinna wyglądać „magia świąt”?
Pomóż nam przekonać Tesco do całkowitego wycofania się sprzedaży żywych karpi, także z wynajmowania zewnętrznym sprzedawcom swoich parkingów pod ten proceder i wpisanie tego w swoją politykę dotyczącą sprzedaży żywych karpi.