Ikona wyszukiwania

Carrefour zrezygnuje z klatek w całej Europie!

News Section Icon Opublikowane 10.11.2017

chicken-1279141_1920.png

W zeszłym roku Carrefour zobowiązał się, podobnie zresztą jak wszyscy jego konkurenci biznesowi, do rezygnacji ze sprzedaży we Francji jajek pochodzących od kur spędzających całe życie w klatkach. Teraz Grupa idzie o krok dalej i ogłasza, że do 2025 roku rozszerzy tę politykę na wszystkie 9500 sklepów w całej Europie!

Zobowiązanie to jest bardzo ambitne, jako że nie dotyczy jedynie Francji, Włoch i Belgii, gdzie problem dobrostanu kur niosek jest bardzo istotny dla konsumentów, ale też Polski, Rumunii i Hiszpanii – krajów, w których nadal dominuje chów klatkowy. Carrefour już teraz sprzedaje 500 milionów jajek pochodzących z chowu bezklatkowego, a ta decyzja sprawi, że do 2025 liczba ta wzrośnie do 1 miliarda. Wpłynie to na poprawę warunków życia ponad miliona kur niosek rocznie.

BatteryFarm_GlenrathLtd_20070301_cAdvocates for Animals _35_.jpg

CIWF od lat pracuje z Carrefour w Europie, dlatego gratulujemy Grupie świetnej decyzji. Wierzymy, że właśnie dzięki takim działaniom wzrośnie świadomość społeczeństwa i konsumentów, ale też zachęci to innych producentów do pójścia w ślady Carrefour i nie skupiania się jedynie na maksymalizacji zysków.

Dlaczego dopiero w 2025 roku?

To pytanie pojawia się przy okazji każdej deklaracji sieci sklepów o rezygnacji z jajek pochodzących z chowu klatkowego. Dlaczego tak długo? Może to tylko chwyt marketingowy? Cóż, byłoby wspaniale, gdyby firmy mogły wprowadzać takie zmiany z dnia na dzień. Trzeba jednak pamiętać, że jakakolwiek zmiana w funkcjonowaniu firmy, zwłaszcza działającej na taką skalę, wymaga czasu, wprowadzenia nowych procedur, znalezienia nowych dostawców albo pozwolenia obecnym na przebudowę systemu chowu. Usunięcie klatek to nie wszystko, konieczne jest także dostosowanie budynków. Zawsze jednak firmy zachęcane są do wprowadzenia zmian wcześniej, a deklarowany przez nie rok to termin ostateczny.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).