Ikona wyszukiwania

Najwięksi rezygnują z trójek

News Section Icon Opublikowane 16.09.2016

Nawet jeśli nazwa Compass Group niewiele wam mówi, warto wiedzieć, że to największy na świecie dostawca usług gastronomicznych. I co więcej, zdecydował się całkowicie zrezygnować z używania jajek z chowu klatkowego do 2025 r. To kolejna wielka firma, która w ciągu ostatnich dwóch lat podjęłą taką decyzję. O innych pisaliśmy tutaj.

Compass Group wycofa jajka "trójki" do 2025 r.

Nike, eBay, Coca-Cola

Compass Group codziennie dostarcza posiłki milionom ludzi w 45 krajach na całym świecie – w szkołach, szpitalach i biurach. Obsługuje m.in. Amazon, eBay, Mars, Coca-Colę czy Nike. Przygotowuje posiłki nawet na takich imprezach jak Wimbledon czy Grammy.

Compass Group działa także w Polsce, a jej przedstawicielem jest Eurest Poland. To więc kolejna firma, po Sodexo i Aldi, której decyzja o rezygnacji z jajek „trójek” obejmie również nasz kraj.

Dlaczego trzeba czekać tak długo?

Zapewne wielu z was zapyta: „Dlaczego dopiero w 2025 r.?” Cóż, byłoby wspaniale, gdyby firmy mogły wprowadzać takie zmiany z dnia na dzień. Trzeba jednak pamiętać, że jakakolwiek zmiana w funkcjonowaniu firmy, zwłaszcza działającej na taką skalę, wymaga czasu, wprowadzenia nowych procedur, znalezienia nowych dostawców albo pozwolenia obecnym na przebudowę systemu chowu (usunięcie klatek to nie wszystko, konieczne jest także dostosowanie budynków). Zawsze jednak firmy zachęcane są do wprowadzenia zmian wcześniej, a deklarowany przez nie rok to termin ostateczny.

Rezygnacja z jajek z chowu klatkowego w przypadku tak wielkiej firmy to realna poprawa życia milionów kur na całym świecie. Ale również znak dla innych firm, że warto zwracać uwagę nie tylko na zyski, ale i na warunki, w jakich hodowane są zwierzęta.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).