Ikona wyszukiwania

Veni, vidi, vici… czyli CIWF Polska na Open’er Festival 2015!

News Section Icon Opublikowane 07.07.2015

W lipcu ekipa CIWF Polska pracowała w wyjątkowych okolicznościach – przez pierwsze cztery dni miesiąca mogliście spotkać się z nami na jednym z najlepszych muzycznych festiwali w Europie. Na cztery dni nasze warszawskie biuro przeniosło się do Gdyni, gdzie w festiwalowej strefie NGO czekaliśmy na Was z ulotkami i quizami, gotowi do prowadzenia rozmów i odpowiadania na wszystkie Wasze pytania.

Stoisko

Open'er Festival 2015 to nie tylko koncerty i zabawa. To również forum aktywizacji społecznej, gdzie uczestnicy mogli pokazać swoje zaangażowanie w ważnych społecznie sprawach.

Na naszym stoisku mogliście dowiedzieć się przede wszystkim, na czym polega nasza międzynarodowa kampania Koniec Epoki Klatkowej, w ramach której zrobiliśmy ostatnio akcję miejską z poukrywanymi królikami na mieście. Mieliśmy przygotowaną dla Was oczywiście także „królikową” petycję, którą chętnie podpisywaliście, ale jeszcze chętniej wspieraliście naszą „antyklatkową” kampanię, robiąc sobie zdjęcia z naszymi ulubionymi zwierzakami – z prosiakiem Chrumkiem i królikiem Tadeuszem.

Co prawda – zdania były podzielone co do faktu, czy nasz Tadeusz jest maskotką – królikiem czy zającem, ale kto nie był przekonany mógł szybko sobie znaleźć zdjęcie królika w internecie, a przy okazji – zalajkować nas na Facebooku. Ten, kto zdecydował się na udział w naszym prostym quizie, otrzymał od nas drobny upominek i chociaż czasem nie byliście pewni, jak to jest z tą wodą do produkcji mięsa – przy pytaniu o zamykanie kur niosek w klatkach wszyscy wiedzieliście, których jajek powinniśmy unikać.

Krolik

Rozmawialiśmy z Wami dużo na temat chowu przemysłowego i zamykania zwierząt w samych klatkach. Już pewnie wiecie, że naszą wizją jest świat, w którym zwierzęta będą traktowane z szacunkiem i w którym nie będzie istniał taki chów. Chcemy zmienić świat na taki, w którym zwierzęta będą miały dostęp do wybiegu, będą mogły spędzać czas ze swoimi towarzyszami i wyrażać swoje naturalne zachowania. A klatki są jednoznacznym symbolem chowu przemysłowego.

Dlatego codziennie mówiliśmy o naszej kampanii „antyklatkowej” i robiliśmy 10-osobowy happening „Zostań kurą!”. Bohaterowie (wolontariusze!), którzy zdecydowali się na „zamknięcie” w narysowanej klatce, musieli wytrzymać 5 minut bez ruchu – w upale i ścisku z obcymi sobie osobami. Po zakończonej akcji ze smutkiem kiwali głowami i kwitowali swoje wrażenia mówiąc, że nie wyobrażają sobie bycia taką kurą i życia w klatce.

Happening

Naprawdę bardzo się cieszymy, że odwiedzaliście nas tak licznie. Spotkania z Wami dały nam siłę i pomysły na nowe działania i kampanie. Dziękujemy, że nas inspirujecie i mamy nadzieję, że spotkamy się znowu za rok!

Więcej zdjęć z naszego stoiska i happeningu tutaj.

***A do poczytania jeszcze artykuł z trójmiejskiej Gazety Wyborczej, która również zwróciła na nas uwagę: kliknij tutaj.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).